Zadania DZIAŁU ŚWIADCZEŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
- Analiza i gromadzenie dokumentacji przekazywanej przez Dział Pracy Socjalnej
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją świadczeń pomocy społecznej w tym usług opiekuńczych
- Opracowywanie w porozumieniu z Kierownikiem GOPS planów i analiz w zakresie potrzeb życiowych osób i rodzin
- Przestrzeganie realizacji planów finansowych i sprawozdań z pomocy społecznej
- Opracowywanie analiz statystycznych
- Terminowe i rzetelne przekazywanie informacji elektronicznych do MPi PS
- Opracowanie decyzji przyznających świadczenia
- Sporządzanie dokumentów związanych z wypłacaniem świadczeń
- Obsługa stanowiska komputerowego
- Obsługa systemu OPIEKA
- Obsługa sekretariatu i wykonywanie czynności związanych z rejestrowaniem, ewidencją i ekspedycją korespondencji
- Prowadzenie list obecności pracowników
- Prowadzenie rejestru delegacji służbowych
- Prowadzenie dziennika wyjść służbowych
- Prowadzenie zbiorów aktów normatywnych, regulaminów i statutów
- Czuwanie nad uzupełnieniem zbiorów zarządzeń, poleceń służbowych Kierownika i uchwał Rady Gminy
- Obsługa techniczna i organizacyjna spotkań organizowanych przez Kierownika GOPS
- Wydawanie zaświadczeń odnośnie formy i wysokości otrzymywanych świadczeń z pomocy społecznej
- Kontrola nad ochroną i przetwarzaniem danych osobowych
- Prowadzenie spraw i dokumentacji świadczenia usług opiekuńczych
- Organizowanie pracy Działu Świadczeń Pomocy Społecznej w tym pracowników ds. usług opiekuńczych
- Kontrola czasu pracy w środowiskach pracowników ds. usług opiekuńczych
- Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej